Kempen boikot Israel

15 01 2009

boycott-israel

Kempen boikot barangan israel ni aku rasa dah mula sejak dulu lagi, tapi sejak zionis keparat ni mula serang Gaza secara besar-besaran sejak akhir tahun lalu kempen ni dah mula semula, malah lebih daripada biasa.. Aku sokong kempen boikot israel ni 100%!

Tapi aku lihat masyarakat yang beragama Islam di Malaysia khususnya tempat aku tinggal ni memang tak nampak pun kesatuannya berkenaan dengan subjek ini. Aku bagi contoh la bagi senang sikit nak faham.. kita tengok je restoran makanan segera yang hangat dikunjungi umat Islam khususnya cam macdonald, pizza hut dan kfc memang tak ada surutnya pelanggan diaorang.. sentiasa penuh je. Aku dulu pun sama gak cam diaorang, jahil tak tahu dan memang tak ambik tau pun benda-benda cam ni.. tapi sejak aku ambik tau, aku pun dah naik muak. Tapi yang aku heran ni, walaupun kempen boikot ni boleh dikatakan dibuat/disebarkan secara meluas, senarionya masih gak sama je.. tak berubah pun. Dia orang tak tahu ke atau saja tak nak peduli???

Bagi aku la, ini menunjukkan bahawa masyarakat Islam tak kira tempat mana sekalipun pada zaman sekarang ni tak ada kesatuan (tak ada kerjasama/tolong-menolong sesama Islam). Masing-masing buat hal sendiri je, tak ambil hal langsung pun ada gak! Apa dah jadi ni? Macamana nak berjaya? Kalau takat mulut je kutuk israel tapi perbuatan sebenarnya menyokong yahudi. Hampeh! Hancus! heeiii… Kalau kita tak beli produk-produk yang diboikot ni tak apa, masih boleh beli lagi produk-produk lain dipasaran yang lebih baik lagi halal, tak matinya kita kalau boikot pun. 


Actions

Information

One response

15 01 2009
mohdaladib

Salam.
Silalah berkunjung ke blog saya yg ada menyentuh perkara berkaitan.

BOIKOTLAH HEDONISME: IT’S TRULY AMERICA

http://www.al-adib.net/2009/01/12/boikotlah-hedonisme-it’s-truly-america/

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s




%d bloggers like this: