Gaza Stirs World Boycott of Israel Goods

17 01 2009

IslamOnline.net & Newspaper

CAIRO – As their army is continuing its deadly blitz in the bombed-out Gaza Strip, Israeli farmers are reporting a wide-scale boycott of their produce by Arab and European countries over the Israeli onslaught in Gaza.

“We export persimmons, and because of the fighting a number of countries and distributors are canceling orders,” Giora Almagor, a fruit grower, told the Yediot Aharonot on Friday, January 16.

Read the rest of this entry »





BOIKOTLAH HEDONISME: IT’S TRULY AMERICA

16 01 2009

Oleh:
©  MOHD. AL ADIB BIN SAMURI
www.al-adib.net 

Janganlah sentimen kebencian kepada Yahudi menjadi modal kita untuk popular ataupun sebagai jalan merintis kemajuan perniagaan.

Bahang kebencian Umat Islam kepada Yahudi bukan sekadar panas biasa. Pijarnya sama sekali tidak sama dengan bahang gurun Sahara yang membentang pada bumi negara-negara Arab termasuklah tanah suci Bait al-Maqdis yang dicemari kerakusan Yahudi. Ia lebih dari itu. Kebencian itu bukannya dibuat-buat atau baru sahaja muncul pada ladang hati umat Islam. Ia subur dibaja dengan iman, kerana ia perintah Allah dan pesan Nabi Junjungan.

Saban hari, kita disajikan dengan berita dari Palestin yang tiada henti memaparkan kezaliman Israel menumpah darah kaum Muslimin yang tidak berdosa. Dari pelbagai sudut dunia, umat Islam hanya bangun dengan kecaman, demontrasi dan pelbagai lagi usaha demi menzahirkan kebencian mereka kepada Yahudi yang sudah pasti tidak sedikitpun menggentarkan bangsa angkuh itu. Lemahnya umat ini tidaklah perlu lagi diulas, ditambah dengan kerajaan-kerajaan Arab yang memang tidak tahu apa erti wehdah!

Read the rest of this entry »





Kempen boikot Israel

15 01 2009

boycott-israel

Kempen boikot barangan israel ni aku rasa dah mula sejak dulu lagi, tapi sejak zionis keparat ni mula serang Gaza secara besar-besaran sejak akhir tahun lalu kempen ni dah mula semula, malah lebih daripada biasa.. Aku sokong kempen boikot israel ni 100%!

Tapi aku lihat masyarakat yang beragama Islam di Malaysia khususnya tempat aku tinggal ni memang tak nampak pun kesatuannya berkenaan dengan subjek ini. Aku bagi contoh la bagi senang sikit nak faham.. kita tengok je restoran makanan segera yang hangat dikunjungi umat Islam khususnya cam macdonald, pizza hut dan kfc memang tak ada surutnya pelanggan diaorang.. sentiasa penuh je. Aku dulu pun sama gak cam diaorang, jahil tak tahu dan memang tak ambik tau pun benda-benda cam ni.. tapi sejak aku ambik tau, aku pun dah naik muak. Tapi yang aku heran ni, walaupun kempen boikot ni boleh dikatakan dibuat/disebarkan secara meluas, senarionya masih gak sama je.. tak berubah pun. Dia orang tak tahu ke atau saja tak nak peduli???

Bagi aku la, ini menunjukkan bahawa masyarakat Islam tak kira tempat mana sekalipun pada zaman sekarang ni tak ada kesatuan (tak ada kerjasama/tolong-menolong sesama Islam). Masing-masing buat hal sendiri je, tak ambil hal langsung pun ada gak! Apa dah jadi ni? Macamana nak berjaya? Kalau takat mulut je kutuk israel tapi perbuatan sebenarnya menyokong yahudi. Hampeh! Hancus! heeiii… Kalau kita tak beli produk-produk yang diboikot ni tak apa, masih boleh beli lagi produk-produk lain dipasaran yang lebih baik lagi halal, tak matinya kita kalau boikot pun. 





Shelled family recounts Gaza horror

13 01 2009

The International Committe for the Red Cross alleged that the Israeli army had refused to let them help a family trapped in a shelled house.

When paramedics were granted access, they say what they found was shocking: starving children were sitting beside the bodies of their dead parents and family.

Al Jazeera’s Sherine Tadros has gained exclusive access to the survivors.

 





Gaza war comparable to Sabra and Shatila massacre: medics

13 01 2009

OSLO (AFP) – Israel’s offensive in Gaza can be compared to the massacre of Palestinian refugees by Israeli-backed Lebanese militiamen in 1982, two medics said Monday as they returned to Norway after working 10 days at a Gaza hospital.

“Gaza in 2009 is becoming a new bloody chapter in Palestinian and Middle Eastern history that is, unfortunately, comparable to Sabra and Shatila,” Mads Gilbert told reporters at Oslo’s Gardermoen airport, referring to a three-day massacre at two Palestinian refugee camps in Beirut 27 years ago.

Gilbert, 61, and his colleague Erik Fosse, 58, were sent into Gaza to work at the Shifa Hospital by the pro-Palestinian aid organisation NORWAC on December 31.

They said they had both worked in Lebanon in 1982 when Lebanese Christian militia massacred between 800 and 2,000 Palestinians at the camps as Israeli troops stationed nearby did nothing to stop the bloodshed.

“We hoped we would never see anything like it again,” Gilbert said.

The high number of civilian casualties and the huge amount of suffering in Gaza was, however, similar to what he had seen back then, he said, claiming that as many as 90 percent of the wounded he and his colleagues had treated at the Shifa hospital were civilians.

“Every third person killed and every second person injured is a child under 18 or a woman,” he said.

“Gaza is living an enormous humanitarian crisis… The bombing must stop and the borders (with Israel and Egypt) must be opened so that civilians can receive food, water and be safe,” he said.





Iklan Colgate di esnips.com

11 01 2009

Author: myogis (SuaRasa.com)

Ramai yang tidak tahu website esnips berpangkalan di Isreal dan dimiliki sepenuhnya oleh Yahudi. Website ini menyediakan ruang simpanan untuk menyimpan data berkapasiti besar sehingga 5GB secara percuma. Laman web Yahudi ini juga merupakan salah satu daripada laman web perkongsian yang mempunyai lebih daripada 1 juta lagu. Namun begitu pelayar internet hanya dibenarkan mendegar lagu-lagu yang terdapat dalam laman web tersebut secara streamming sahaja. Walaubagaimanapun terdapat beberapa blog yang menulis cara bagaimana hendak memuat turun lagu-lagu mp3 dari laman web tersebut.

Read the rest of this entry »





Bantah Israel: Nik Aziz bakar patung Bush, Shimon Peres

9 01 2009

Lanjusoh I Foto Rizal Tahir 
Fri | Jan 09, 09 | 1:05:42 pm MYT

KOTA BHARU, 9 Jan (Hrkh) – Ribuan umat Islam di sini mengadakan demonstrasi secara aman membantah kekejaman rejim haram Yahudi terhadap penduduk Islam di Palestin. Demonstrasi itu diketuai Menteri Besar, Tuan Guru Dato’ Nik Abdul Aziz Nik Mat yang turut sama disertai timbalannya, Dato’ Ahmad Yakob; Speaker Dun Kelantan, Ustaz Nasuruddin Daud; Timbalan Speaker, Mohd Zaki Ibrahim dan anggota Exco, Mejar (B) Md Anizam Abdul Rahman. 

Menteri Besar turut membakar replika patung George W Bush dan Presiden Israel, Shimon Peres serta bendera Amerika Syarikat dan Israel. Sebelum itu, Tuan Guru Nik Abdul Aziz dan orang ramai memijak gambar kedua-dua pemimpin yang diletak di atas jalan. Demonstrasi itu dianjurkan Dewan Pemuda PAS Kelantan dan Lajnah Kebajikan Badan Perhubungan PAS Negeri diadakan sebaik sahaja selesai kuliah mingguan Menteri Besar di Medan Ilmu.

Ribuan penduduk tempatan yang mengikuti kuliah sejak jam 8.30 pagi turut sama berdemonstrasi dengan melaungkan ‘Allahuakbar, Hidup-Hidup Islam, Jahanam Israel dan Hancur Amerika.’

Read the rest of this entry »