Kempen boikot Israel

15 01 2009

boycott-israel

Kempen boikot barangan israel ni aku rasa dah mula sejak dulu lagi, tapi sejak zionis keparat ni mula serang Gaza secara besar-besaran sejak akhir tahun lalu kempen ni dah mula semula, malah lebih daripada biasa.. Aku sokong kempen boikot israel ni 100%!

Tapi aku lihat masyarakat yang beragama Islam di Malaysia khususnya tempat aku tinggal ni memang tak nampak pun kesatuannya berkenaan dengan subjek ini. Aku bagi contoh la bagi senang sikit nak faham.. kita tengok je restoran makanan segera yang hangat dikunjungi umat Islam khususnya cam macdonald, pizza hut dan kfc memang tak ada surutnya pelanggan diaorang.. sentiasa penuh je. Aku dulu pun sama gak cam diaorang, jahil tak tahu dan memang tak ambik tau pun benda-benda cam ni.. tapi sejak aku ambik tau, aku pun dah naik muak. Tapi yang aku heran ni, walaupun kempen boikot ni boleh dikatakan dibuat/disebarkan secara meluas, senarionya masih gak sama je.. tak berubah pun. Dia orang tak tahu ke atau saja tak nak peduli???

Bagi aku la, ini menunjukkan bahawa masyarakat Islam tak kira tempat mana sekalipun pada zaman sekarang ni tak ada kesatuan (tak ada kerjasama/tolong-menolong sesama Islam). Masing-masing buat hal sendiri je, tak ambil hal langsung pun ada gak! Apa dah jadi ni? Macamana nak berjaya? Kalau takat mulut je kutuk israel tapi perbuatan sebenarnya menyokong yahudi. Hampeh! Hancus! heeiii… Kalau kita tak beli produk-produk yang diboikot ni tak apa, masih boleh beli lagi produk-produk lain dipasaran yang lebih baik lagi halal, tak matinya kita kalau boikot pun. 





Palestine oh.. Palestine..

6 01 2009

Kekejaman rejim yahudi semakin  hari semakin kejam dan tidak berperikemanusiaan! mereka adalah binatang yang tiada langsung akal fikiran! Memang telah dinyatakan Allah SWT bahawasanya kaum yahudi ini adalah kaum yang jahat yang bersekutu dengan kaum Nasara. Celakalah yahudi dan nasara! celakalah yahudi dan nasara! celakalah yahudi dan nasara! Celakalah yahudi dan nasara! celakalah yahudi dan nasara! celakalah yahudi dan nasara! Celakalah yahudi dan nasara! celakalah yahudi dan nasara! celakalah yahudi dan nasara!

Save Palestine

Selamatkanlah mereka Ya Allah!

 

Rakyat Palestine dibunuh secara kejam dan beramai-ramai termasuk golongan tua, perempuan dan kanak-kanak.. mereka diperbuat seolah-olah barang permainan yang tidak berharga langsung. Tapi apakan daya, rakyat Palestine tiada yang datang membantu.. walaupun dikelilinggi jiran-jiran negara-negara arab, tapi mereka semua adalah pengecut! langsung tidak hiraukan penderitaan saudara seagama mereka.. malah ada yang menjadi pembekal minyak untuk israel! masih lagi nak cari duit? atau takut kepada israel? nak harapkan OIC??? apa yang boleh dibuat??? hanya bercakap sampai berbuih mulut, bersembur air liur pun tidak akan ada apa-apa tindakan untuk menolong. Mereka-mereka ini hanya pandai bercakap sahaja, dalam dewan nampak gah tetapi dibelakang mereka bersekutu dengan kuasa-kuasa pemerintahan yang menyokong israel! Apakah ini??? Mereka-mereka ini adalah golongan LEMBU-LEMBU KENYANG!

 

Read the rest of this entry »